CF????

Sebastian ska utredas för Cystisk Fibrios. Bara ordet gör ju att det känns otäckt och så alvarligt.
Anledningen till att han ska utredas är de konstant återkommande övreluftvägsinfektionerna och öroninflamationerna. Sen har han ju den konstiga febern som jag skrev om i två inlägg längre ner.....

Så förra onsdagen när jag ringde läkaren så var detta nästa sak att kolla upp. Hittar man inget där så blir det att komma i kontakt med en imunolog sen. Visst har han varit mycket sjuk, infektioner men är det verkligen så alvarligt som CF....

Har någon erfarenhet om CF så får ni gärna skriva här eller maila mig......

Kommentarer
Postat av: Millan

Jag vet inte så mycket om cystisk fibros. Men vill bara skriva att jag håller tummarna för er, att det inte är det han har...

Postat av: Åsa/asamia

Jag kan inget om det, men vill ändå sända er en tanke och en kram. Hoppas att ni får bästa tänkbara hjälp i detta....oavsett vad de kommer fram till.
KRAM, tänker på er!

2007-03-07 @ 21:30:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Milla

Hej!
Min dotter är 4 år och på henne misstänkte de CF för ca 2 år sen. Hon hade precis som du beskriver att din son har, mycket infektioner, framförallt i lungorna. Ofta feber och så stannande hon i viktuppgången och slutade växa på längden.
Det gjordes ett SVETT-test på henne som visade att hon hade höga värden av salt i sitt svett. Det brukar CF sjuka personer ha. Så vi blev vidare skickade till Huddinge där de har en speciell enhet för CF sjuka. Vidare provtagning visade dock att hon inte har sjukdomen fullt ut, den är begränsad till lungorna. Nu har vi fått hjälp med rätt medicinering, och andingsgymnastik och Flisan var sjukskriven i ett år för att återhämta sig från alla infektioner. Man satte även rör i öronen och tog bort mandlarna. Nu är hon som alla andra barn och går heltid på dagis. Allt fungerar jättebra. Hör gärna av dig om du har några frågor. Jag vet precis vad ni går igenom just nu.

kram kram!

//Milla

2007-03-08 @ 09:50:59
Postat av: Jozebelle

Jag håller verkligen tummarna för att det inte är så allvarligt och om det skulle vara det så får vi hoppas att det är som för lilla Flisan!

Håller alla tummar och tår!

//kramizar Ann-Marie

2007-03-16 @ 14:26:06
URL: http://blogg.scrapquick.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback