Egentid är underbar!

Jag har verkligen behövt egentid, eftersom både Sebastian och Benjamin varit sjuka mer eller mindre hella denna höst, de har bara varit 30 dagar hos dagmammorna resten av tiden denna termin har de varit sjuka........
Igår kom underbara svärmor ut och tog killarna en stund (Mikael hjälpte sin pappa att riva en vägg) så jag och Jessica åkte till Solna och shoppade. Det vart en vända till Panduro för nytt klister till x:et bla.... Sen vart det lite (eller ska man säga några till) julklappar till killarna....

Sen åkte vi hem båda nöjda med att få komma ifrån vardagslunket och de fyra väggar man ser varje dag....
Bjöd svärmor och Peder på middag, det minsta man kan göra för att vissa tacksamheten.

I fredags fick jag reda på att det nu är klart med kommunen, jag kommer att bli dagbarnvårdare till mina egna barn. Eftersom de är så infektionskännsliga så har barnläkaren skrivit ett intyg på att de inte ska gå i en större barngrupp än tre barn. Detta är inte vad man önskar då både jag och Mikael har nya jobb och vill komma igång med vardagen. Men eftersom de oftast är sjuka så är det nog tyvärr den lösningen som får en att slippa allt dåligt samvete som man har mot jobbet då man inte hinner något alls bara för att man tar VAB, typ jämt....

Benjamin avslutade sin penicilinkur igår, hoppas att det räckte med fem dagars kur. Han har haft öroninflamation på sitt högra öra i början av veckan så trodde läkaren på närakuten att röret i hans öra var borta (han fick rör i påskas efter4 dubbelsidiga öroninflamationer), så i fredags var vi till en öronspec i Vällingby hon tvättade ur örat och konstaterade att röret satt kvar, men odlingen man gjorde i början av veckan visade att han hade bakterier så han fick penicilindroppar för örat också...
Den gulliga sköterskan ringde upp imorse och kollade att allt var bra, vilken servic!
Så from nu har killarna fått en ny öronläkare, förrut har de gått till olika läkare på Danderyds öronmottagning.

Vad har vi gjort idag då???
Killarna var sega på fm så vi tog det lungt, just nu är det klassica Pippi filmerna som är popis om Sebbe får välja. Båda sov länge idag och var off när de vaknade, så efter lite nyponsoppa så gick vi till en granne och lekte. Benjamin bökade med att somna så jag undrar om örat är ok eller om han bara har svårt att somna.....
Nu ska jag skriva adress på julkorten så jag kan posta dem i morgon...
Natti, natti.......


Kommentarer
Postat av: Maj

Kommer att kolla ofta här......
mamma

2006-12-20 @ 22:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback