Resan har startat!

Sorry alla som evt orkar läsa, just nu är det inte så mycket pyssel utan mest ett sätt för mig att skriva av mig det som behövs....

Idag kl 11 ska jag iväg och träffa psykologen, hon ska bla göra en deperetionstest sen vet jag inte vad som mer ska göras...
Snälla farmor kommer ut och är med killarna när jag ska iväg.

Killarna började hos dagmammorna förra veckan, de gick en timme på tisdag och onsdag sen gick de två timmar på torsdag och fredag, vi måste ju mjukstarta då de varit borta sedan 9 december.....
Det går jättebra för dem att komma tillbaka igen, de är så sociala och vill leka med allt och alla....
Men på torsdagen började killarnas näsor att rinna (då verkar dock de andra barnen friska nu).... Så på fredagen så var vi där 2 timmar sen gick vi hem och vi sov alla tre i FYRA timmar..... Hur normalt är det.... Sebbe som är så stor borde ju inte ha det sömnbehovet på dagarna som han har. På lördag morgon så har Sebbe feber TYPISKT.... På kvällen är han uppe i nästan 40 grader..... Sen i onsdags är den nästan (ja skriver nästan då de ofta har en temphöjning utan förklaring) feberfria, men de hostar mer och mer, så nu är frågan om de har åkt på mormors myckoplastma (vi träffade henne när hon hade ätit penicilin i några dagar). Ögonen börjar klia på dem också så jag ska försöka få dem testade för pollen, för det är bara kli inget gegg som vid ögoninfektion.....

Vi har fått placeringsbesked från kommunen om att killarna fått plats på förskola som vi stått i kö på sen vi flyttade hit.... Så nu är frågan hur man ska göra, de trivs hos dagmammorna men jag tror inte Sebbe har så stort utbyte av den gruppen som är där (och fortsätter vi där vill dagmammorna att vi fixar intyg så de kan få en mindre grupp för mina två som aldrig är där), sen tror jag inte att de är ute så mycket som de säger och skulle kunna vara.... Ser gärna att mina barn är ute så mycket det går för att inte åka på så mycket infektioner. Får väl starta egen förskola med inriktning ur och skur, med en avdelning med färre barn som riktar sig till barn som är infektionskänsliga framför allt....
Ska ringa förskolan och be om ett besök, och den 27/4 ska vi senast svara hur vi vill göra. Snabba bud.......

Nu ska jag göra mig iordnign och ladda batterierna för om en vecka sitter jag i bilen påväg till SCRAPEVENT!!!!!!!!
Ska bli kul att komma ifrån och få så mycket egentid. Ska försöka skapa en namnskylt och en tröja ska scrappas.... Man kan ju vinna priser och jag brukar ha tur när jag deltar i tävlingar så det är bara att fixa så jag kan vara med...

Har faktist gjort ett kort också, ska ta och scanna det och lägga upp här.....


Kommentarer
Postat av: Milla

Halloj! Hoppas det gick bra hos psykologen!
Så roligt att du ska iväg på Scrapevent! Det är du väl värd! Trist att killarna är krassliga igen. Amanda har haft mycket hon också sen några månader tillbaka... Det tar på krafterna så jag förstår att du är slut efter alla era vändor! *kramar om*

Postat av: Jozebelle

Hoppas det gick bra hos psykologen och att Sebbe är bättre nu. Sedan hoppas jag att du får det bra på Scrapevent.

2007-04-25 @ 10:53:57
URL: http://blogg.scrapquick.se
Postat av: Åsa/asamia

Skickar en massa styrkekramar till dig, verkar som du behöver dem ;0)
Hoppas att du kan ta ditt beslut ang förskola/dagmamma och att det ordnar upp sig för pojkarna. Utevistelse stor del av dan är ju jättebra om man tänker på alla infektioner, så jag hoppas du får ett ställe där de kan tillgodose det.

2007-04-26 @ 06:51:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Kristin

Meeen! Jag tror inte jag har läst nåt värre! Stackars krake! Hoppas verkligen att du fick några frågetecken uträtade hos psykologen! Lider verkligen med er!
Rakarns, att det inte tog längre tid innan pojkarna blev dåliga.. Hoppas verkligen att ni får till en barnomsorg som passar ER!
Tänker ofta på dig, ta hand om dig!
Kram Kristin

2007-05-08 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback